”Man kan godt se, at vi smiler - selv når vi har mundbind på…”

...med venlig hilsen hoteldirektøren.

"Hvordan går det egentlig på Fjordgaarden lige nu?"

Det spørgsmål har jeg efterhånden fået nogle gange og det er svært at svare kort. Derfor har jeg samlet, lidt af det der fylder og har fyldt de sidste måneder.

Sikke en sommer! I juni måned stod vi, efter 14 måneders byggeri, klar med vores nye Kurbad. At sige, jeg havde sommerfugle i maven, ville være en underdrivelse.

Vejen hertil og en fremtid med Corona, som et ufravigeligt faktum, har krævet og kræver dagligt det ypperligste af både mig som direktør 
og hver eneste af vores medarbejdere.

Alt var klart den 17. juni og alle medarbejdere var endelig tilbage på arbejde efter 3 måneders nedlukning. Kun en uge forinden havde vi fået bekræftet fra sundhedsstyrelsen, at vi overhovedet måtte åbne kurbadet. 

Afstand, sprit, rengøring, antalsbegrænsning – alle retningslinjer var fulgt.

Vi vidste ganske simpelt ikke, hvad vi kunne forvente af sommeren. Ville gæsterne turde komme? Vi holdt vejret og åbnede dørene.

Det er gået over al forventning. Gæsterne kom og aldrig har så mange af jer taget turen til Ringkøbing med Fjordgaarden som destination. 

Det var derfor en ekstra fornøjelse at høre min bestyrelsesformand og ejer, Bent Stubkjær, byde velkommen til Kurbad Fjordgaardens udskudte åbningsreception den 27. august. 
Familien Stubkjær har gennem årene vist et engagement i Fjordgaarden, som mange hoteldirektører ville misunde. Det er i høj grad takket være dem, at Fjordgaarden nu er rustet til en fremtid med endnu flere glade gæster. 

At se dem alle samlet, til en fejring af kurbadet, var kronen på værket for
en fantastisk spændende sommer.

Kurbad Fjordgaarden har betydet en helt ny start for hotellet, for jeg ser ikke kurbadet som en tilbygning til hotellet. Jeg ser, at kurbadet skaber et helt nyt Fjordgaarden.

Vores hotel og kurbad skal være et ROligt sted. Det er den følelse, jeg ønsker, vores gæster skal tage med sig og tænke på efter et besøg hos os. 
Vores nye rammer gør meget, men det kan ikke lykkes uden dygtige og dedikerede medarbejdere – og det har vi her på Fjordgaarden.

Gæsten er vores spejl. Vi kan se og høre på dem om vi lykkes, om de mærker RO’en. De tilbagemeldinger vi får fra dem bliver værdsat. 
Det gæsterne fremhæver, som en af vores største styrker, er vores gæstfrihed, venlighed og service. Den smilende tjener, den hjælpsomme receptionist, kokken, teknikeren og kurbadsværten. 
De medarbejdere, der hver især møder vores gæster under deres besøg hos os.

Hver medarbejder, hos os, står solidt på et fundament af 
Fjordgaardens kerneværdier. 

NÆRVÆR, RESPEKT, ÆRLIGHED, BÆREDYGTIGHED, AMBITION.

Disse værdier griber vi fat i hver eneste dag. Særligt nu hvor vi fredag efter fredag tilpasser os nye retningslinjer fra myndighederne. Det kræver kreativitet og vedholdenhed - ok, måske handler det her også om en smule vestjysk STÆDIGHED

Selv nu, hvor vi ligesom vores kollegaer i resten af Danmark oplever annulleringer, giver vi ikke køb på vores serviceniveau. Vi skal være der for gæsten og vi udvikler nye produkter i takt med restriktionerne. 

Man kan godt se at vi smiler, selv når vi har mundbind på

Så hvordan ser fremtiden ud? 

Efteråret og vinteren er på vej. Vi har tændt op i pejsen og gæsterne kan glæde sig til nye OPLEVELSER i kurbadet. Årets julefrokoster er blevet redesignet, så gæsterne også her kan føle sig coronatrygge. Nytåret bliver fantastisk. Vi har valgt at inkludere kurbadet i vores flotte nytårspakke. 
Der er kun én vej for Fjordgaarden og det er fremad

Sommeren og den velkomst kurbadet har fået, giver os al mulig grund til at tro 
på, at vi er på vej i den rigtige ROlige retning.
Jeg glæder mig til at byde endnu flere gæster med på vores rejse mod RO.

Med venlig hilsen Brian Madsen